MINI Povijest

MINI Povijest

POZNATA DILEMA.

POZNATA DILEMA.

Bilo je to godine 1957. U poratnoj Engleskoj, sueska kriza je lansirala cijene goriva u stratosferu, zbog čega su se mnogi zapitali imaju li velika suvremena vozila koja doslovce gutaju gorivo uopće smisla.

AUTO PO MJERI SVAKOGA.

AUTO PO MJERI SVAKOGA.

Stoga je Sir Leonard, Lord Morris Companije dao svom glavnom inženjeru, Alecu Issigonisu, pravi izazov: da dizajnira i proizvede malen, štedljiv automobil sposoban da preveze četiri odrasle osobe, a da bude u cjenovnom rangu dostupnom svakome. Valjda je sudbina tako htjela, ali izazov koji je predstavljalo pakiranje toliko funkcionalnosti u tako malo vozilo, usput je inspirirao i nekoliko povijesnih inovacija.

PONOVNI IZUM KOTAČA.

PONOVNI IZUM KOTAČA.

Dvije najvažnije inovacije kojih se Ignossis dosjetio kako bi stvorio više putničkog prostora bile su: kotači su gurnuti u kuteve vozila, a motor okrenut postrance kako bi automobil bio stabilniji u zavojima, a putnici imali više mjesta u kokpitu. Svijet se još nikad nije susreo s takvim automobilom. A kad se prvi Mini pojavio na cestama 1959. godine, svijet je bio i pomalo zbunjen.

DUH ULICA.

DUH ULICA.

Ubrzo, ljudi su počeli shvaćati da Mini nije tek običan auto. Jedinstvena kombinacija klasičnog britanskog stila u jeftinom, malenom, zabavnom i okretnom paketu postala je simbolom neovisnosti i spontanosti. Sama srž mladenačke kulture 60tih.

KULTURNI FENOMEN.

KULTURNI FENOMEN.

Jedan od najzačudnijih elemenata popularnosti klasičnog Minija bilo je to s kojom je lakoćom njegov zarazni duh nadilazio tradicionalne klasne podjele. Od hipstera i modsa do mljekara, rock zvijezda i članova kraljevskih obitelji do vozača utrka. Svatko je mogao imati efikasnost, zabavu i slobodu, za volanom Minija.

VOŽNJA PUNA UZBUĐENJA.

VOŽNJA PUNA UZBUĐENJA.

Uskoro je postalo očito da su, premda im je početna namjera bila stvaranje više putničkog prostora, Issigonisove brojne inovacije također pomogle da Mini postane automobil s izuzetnim performansama. Jedinstven položaj kotača osigurao je širok, go-kart stav i okretno rukovanje. S druge strane, poprečno postavljen motor rasporedio je težinu preko prvih guma, pružajući na taj način sjajnu ravnotežu i prianjanje.

ROĐENJE TRKAČA.

ROĐENJE TRKAČA.

Bila je godina 1961. kad je skroman mali auto dopao ruku britanske trkaće legende Johna Coopera. Nakon što je u njega ugurao snažniji motor, veće kočnice i malo ga ugodio, svijetu je predstavljen klasični Mini Cooper 997. I tako je rođen demon relija.

UBOJICA DIVOVA.

UBOJICA DIVOVA.

Nije prošlo dugi vremena i mali, okretni Mini već je počeo prestizati i  mogao izdržati duže od moćnijih, ali i nezgrapnijih limuzina svog vremena. Vožnja pobjedničkog kruga lagano je postala učestali događaj kako je Mini nizao jednu međunarodnu pobjedu za drugom – uključujući i 3 na prestižnom reliju u Monte Carlu između 1964. i 1967.

JEDINSTVEN ZA SVAKOG VLASNIKA.

JEDINSTVEN ZA SVAKOG VLASNIKA.

Pored toga što je bio uzbudljiv za vožnju, vlasnici su ga obožavali i zato što je Mini tako lako postao produžetak njih samih. Dinamičan izraz njihove osobnosti, ujedno prisan drug i partner koji pršti od osobnosti i karaktera, a uvijek je raspoložen za malo spontane zabave.

RADNI STROJ.

RADNI STROJ.

Do 1969. godine, u svijetu je prodano preko 2 milijuna Mini vozila. Predstavljene su i verzije u stilu pick-up kamioneta i karavana, a sve su bile nevjerojatno izdržljive – na reliju podjednako kao i u svakodnevnoj uporabi. Vlasnici su znali da se mogu osloniti na svoj Mini, znajući da će on obaviti svoj posao, istovremeno mameći osmjehe na lica.

AMERIKA JE MORALA ČEKATI.

AMERIKA JE MORALA ČEKATI.

Do 1977., popularnost Minija je stvarno uzela zamaha u cijelom svijetu s prodanih preko 4 milijuna vozila u svakom kutku na planeti. Nažalost, Amerikanci nikad nisu dobili pravu priliku da se zaraze groznicom jer su nova pravila za emisije krajem 60tih prisilila Mini da se odrekne svoje zelene karte.

EUROPSKI AUTOMOBIL STOLJEĆA.

EUROPSKI AUTOMOBIL STOLJEĆA.

Ako preskočimo par godina unaprijed, do 1999. godine već je preko 5 milijuna klasičnih Minija našlo topli dom na svim stranama svijeta, što je navelo komisiju sastavljenu od 130 međunarodnih automobilističkih novinara da proglasi Mini "Europskim Automobilom Stoljeća". Štoviše, na kraju je jedino Fordov Model T dobio više glasova i time odnio svjetsku titulu.

SLJEDEĆI KORAK.

SLJEDEĆI KORAK.

U listopadu 1999. godine, svega nekoliko dana nakon što je posljednji klasični Mini odvezen s tvorničke trake, koncept novog MINI-ja predstavljen je na pariškom Auto Show-u. Karakterističan dizajn i ukorijenjena osobnost prepoznatljivi su već na prvi pogled. No jasno je i da je novi model također uzeo zdravu dozu automobilističkih steroida.

Kako biste pobliže shvatili neke od odluka koje smo donijeli pri dizajniranju klasičnog Mini-ja za 21. stoljeće, kliknite na link ispod.


SAZNAJTE VIŠE

VIŠE OD AUTA.

VIŠE OD AUTA.

Osvojivši američku nagradu za automobil godine 2003. godine, novi MINI je pokazao da mu i šira javnost i automobilistički entuzijasti teško mogu odoljeti. Mameći osmjehe i pobuđujući znatiželju kamo god išli, novi vlasnici vrlo brzo nauče koliko zabavan MINI može biti. Vlasnici mogu personalizirati svoj MINI do mile volje te se često udružuju u klubove.

ŽIVAHNIJI I ODVAŽNIJI NEGO IKAD.

ŽIVAHNIJI I ODVAŽNIJI NEGO IKAD.

Kao i njihovi zloglasni prethodnici, svi novi MINI-ji dijele istu tu genetiku rasnih performansi. Opremljeni modernom opremom za naglašene performanse te predani strasti za utrke, MINI Motorsport timovi još jednom žare i pale po trkaćim stazama (ili u slučaju Svjetskog prvenstva u reliju i Dakara, po blatu i pijesku).

MINI ZA SVAKOGA.

MINI ZA SVAKOGA.

Otkad je prvi novi MINI izletio na ceste 2002. godine, glad šire javnosti za MINI-jima rasla je usporedno s MINI postavom. Obitelj koja se neprestano širi trenutno uključuje jedan model s 5 sjedala i petora vrata, opciju pogona na sva četiri kotača, žestoke dvosjede, vožnju bez krova i jednog simpatičnog čudaka kojeg je teško klasificirati.

SLJEDEĆIH 50 GODINA?

SLJEDEĆIH 50 GODINA?

Širom svijeta, MINI fenomen je ponovno zaživio. To je samo dokaz da su sjajna efikasnost, gotovo neograničen broj opcija za prilagodbu, nevjerojatno dobro baratanje i neosporno dopadljiva, premda drsko smiona osobnost zaista bezvremenske kvalitete. Uz pilot programe kao što je 100% električni MINI E, s nula emisija, te nova partnerstva s drugim inspiriranim brandovima, jedva čekamo da saznamo koje nas još avanture očekuju kroz sljedećih 50 godina. Tko nam se želi pridružiti na tom putovanju?

 
sitemap